Kaap De Goede Hoop & Robben eiland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Brugman - WaarBenJij.nu Kaap De Goede Hoop & Robben eiland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Brugman - WaarBenJij.nu

Kaap De Goede Hoop & Robben eiland

Door: Sanne Brugman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 April 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We hebben twee ontzettende mooie en indrukwekkende dagen in Kaapstad gehad! Eigenlijk was twee dagen te weinig, want er is hier zoveel moois!

Gister hebben we met een aantal andere groepsleden een excursie gemaakt naar Kaap De Goede Hoop. We hadden een super leuke gids! We zijn met de bus rondgereden en de eerste stop die we maakten was bij de gigantische Tafelberg! We zijn er niet op geweest, maar we hebben hem wel kunnen bewonderen. Prachtig!
Hierna zijn we doorgereden voor een tweede stop om de wel bekende Zuid Afrikaanse pinguins te spotten. Wat zijn ze lief!

Hierna zijn we naar het laatste punt geweest, 'Cape Point'. We hadden hier een prachtig uitzicht!
We zijn de uitdaging aangegaan om van Cape Point naar Kaap De Goede Hoop te wandelen. De gids gaf aan dat dit een wandeling was van ongeveer 45 minuten, maar hij had er even nirt bijgezegt dat we moeten klimmen en klouteren! Haha! Uitdagend was het dus zeker! Na deze heftige wandeling kwamen we dan eindelijk bij het meest zuidwestelijke punt van Afrika, Kaap De Goede Hoop.
Hier spongen de bavianen je om de oren!
'S avonds hebben we met de hele groep heerlijk gegeten bij het restaurant genaamd Gold, waarbij ik nog even lekker heb lopen dansen met de Zuid Afrikanen.
Samengevat, een geweldige dag!

Vandaag zijn we naar Robben Eiland geweest, waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten. We hebben een geweldige rondleiding gehad, van een formalig gevangene, dit vonden wij super indrukwekkend! Zijn verhaa heeft ons diep geraakt..

Morgen gaan wij richting Namibië, wat onze eerste lange busrit wordt.

We keep in touch!

Tags: Kaapstad

Sanne

Mijn moeder, lonne, en ik, gaan een super mooie reis naar Zuid-Afrika maken! Wij gaan dit doen in de periode van 7 april 2017 tot en met 30 april 2017. Wij gaan in deze reis 4 tot 5 landen bezoeken, namelijk: Zuid-Afrika, Namibië, Botswana, Zimbabwe en misschien nog Zambia. Wij kijken er enorm naar uit!

Actief sinds 21 Feb. 2017