Fish River Canyon & Sossusvlei - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Sanne Brugman - WaarBenJij.nu Fish River Canyon & Sossusvlei - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Sanne Brugman - WaarBenJij.nu

Fish River Canyon & Sossusvlei

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 April 2017 | Namibië, Sesriem

Hallo allemaal, het is weer tijd voor een leuke update!

Vanuit Kaapstad zijn wij vertrokken maar het kleine plaatsje Okiep, wat nog net in Zuid-Afrika ligt. Dit plaatsje had vroeger de grootste kopermijn ter wereld! De stenen die daar rondom de mijn liggen zijn ook helemaal groen van het geoxideerde koper.

Na Okiep hebben we de laatste kilometers gereden in zuid Afrika en kwamen we bij de grens met Namibië.

De volgende dag zijn we naar de spectaculaire Fish River Canyon geweest. Adembenemend mooi! De Fish River Canyon wordt ook wel het kleine broertje van de Grand Canyon in Amerika genoemd.

Hierna zijn we bij een van de hoogte punten aangekomen van onze reis: de Sossusvlei. Dit gebied met enorme zandduinen is gigantisch om te zien. We zijn deze morgen om 5 uur vertrokken om de zons opkomst te zien, nu zijn de rode zandduinen op zijn mooist!

Morgen gaan we richting Solitair. Dit plaatsje staat bekend om zijn heerlijke appeltaart. Dit zal dus smullen worden!

Tot het volgende verslag!

• 14 April 2017 - 22:59

Jan Nuwolt:

Gaaf

• 14 April 2017 - 23:21

Lieke:

Een prachtig stukje namibie. Dat start nog op ons lijstje!
    Geniet!

Sanne

Mijn moeder, lonne, en ik, gaan een super mooie reis naar Zuid-Afrika maken! Wij gaan dit doen in de periode van 7 april 2017 tot en met 30 april 2017. Wij gaan in deze reis 4 tot 5 landen bezoeken, namelijk: Zuid-Afrika, Namibië, Botswana, Zimbabwe en misschien nog Zambia. Wij kijken er enorm naar uit!

Actief sinds 21 Feb. 2017